ABN AMRO
EMS is een joint venture van First Data en ABN AMRO en werkt sinds 2005 als zelfstandige organisatie. Wat wij doen? Kort gezegd leveren wij future proof betaaloplossingen en verwerken wij alle gangbare betalingen voor ondernemers. Daarnaast werken wij dagelijks aan het ontwikkelen van producten die het proces vergemakkelijken.“ EMS belooft snelheid, veiligheid en transparantie in betaaloplossingen. Deze toezegging omvat onder meer vernieuwende (draagbare) terminals waarmee betalen nog makkelijker wordt. Ook betekent het gegarandeerd beveiligde transacties ongeacht of wordt verkocht via internet, telefoon of een mobiele app.
D’Hanis: “Wij maken die belofte waar, daar staan we voor. Wij zijn een financiële instelling met licentie van De Nederlandsche Bank. Terecht eisen onze aandeelhouders en relaties dat onze business continuity gegarandeerd is. Wij werken met sensitieve data, die vertrouwd behandeld moet worden en te allen tijde beschikbaar moet zijn. Veel van deze data en applicaties bevinden zich in de cloud en voor de overige zekerheden ten aanzien van onze continuïteit kunnen we gebruik maken van een uitwijklocatie van COIN.”
Schiphol
Over de reden waarom EMS inmiddels drie jaar met COIN werkt is D’Hanis duidelijk: “Neem alleen maar het gegeven dat ons kantoor onder een aanvliegroute van Schiphol ligt. Of denk aan een grote stroomstoring of een brand. Als wij onze dienstverlening niet kunnen continueren, betekent dat direct financiële schade voor onze klanten, maar ook imagoschade voor ons. Samen met COIN is geregeld dat wij na een calamiteit met een aantal mensen binnen 4 uur door kunnen gaan met ons werk op de uitwijklocatie. We hebben vervolgens de mogelijkheid om capaciteit op te schalen en kunnen daar vervolgens met meerdere mensen doorwerken.”
Back-up bij COIN
Samen met het team van COIN zijn alle bedrijfskritische processen van EMS in kaart gebracht. Wat als het gebouw verloren gaat, wat als communicatiemiddelen wegvallen, wat als veel mensen uitvallen. Alle scenario’s zijn uitgewerkt en voorzien van een oplossing. D’Hanis: “Essentieel is dat we bereikbaar zijn, mensen telefonisch te woord kunnen staan en helpen. Dat kan dus al binnen 4 uur. Mooi is dat we bij COIN dus letterlijk alleen hoeven te verhuizen naar de beveiligde werkplekken op de uitwijklocatie.”
John D’Hanis Directeur Operations