ICT Continuïteit
ICT-omgevingen van bedrijven moeten altijd beschikbaar zijn. Downtime is uit den boze en moet worden voorkomen door preventieve maatregelen om de continuïteit te waarborgen.
Datacenter infrastructuur
Steeds vaker wordt de ICT-omgeving overgebracht naar de Cloud en/of naar één of meer datacenters. Hierbij zijn vaak meerdere leveranciers, providers en datacenters betrokken. COIN werkt samen met de meeste ICT leveranciers en datacenters.
Oplossingen op maat
In samenspraak met datacenters, hosting providers, ICT-beheerders, telefonie leveranciers en andere betrokken ketenpartners borgen wij enerzijds uw ICT-continuïteit en nemen wij anderzijds de verantwoordelijkheid voor een vervangend kantoor.
Uitwijken naar vervangend kantoor
Onze uitwijklocaties zijn goed bereikbaar en permanent ingericht. Ze bieden alles wat nodig is om bedrijfscontinuïteit te waarborgen. U blijft aangesloten op uw eigen netwerk. Werkplekken met desktop of eigen laptop, telefonie (Skype, vast toestel, eigen mobiel), faxen, printers, receptie- en vergaderfaciliteiten en beveiliging staan 24/7 stand-by en kunnen binnen enkele uren volledig operationeel aan uw organisatie opgeleverd worden.
Uw werkplekken en telefonieoplossing worden opgeleverd conform een vooraf afgesloten Service Level Agreement, op basis van uw specificaties en desgewenst voorzien van uw eigen desktop image(s).
Geplande calamiteit
Ook bij een geplande calamiteit, denk aan piekdrukte, verbouwing of andere situatie waarbij u tijdelijk extra kantoorruimte nodig heeft kunt u gebruik maken van uw uitwijk locatie bij COIN.
ICT-continuïteit en uitwijk op maat
Aan de hand van de door uw organisatie vereiste Recovery Time Objective (RTO) en Recovery Point Objective (RPO) kiest u de beschikbaarheid van uw back-up en recovery omgeving.
U kunt kiezen tussen volledig of deels ‘on-demand’ en volledig of deels ‘permanent beschikbaar’. Hoe meer storage- en server capaciteit u permanent afneemt, hoe korter de RTO en RPO en hoe hoger de kosten.
Neem eenvoudig contact met ons op voor business continuity maatregelen, bel of mail voor een vrijblijvende afspraak.
RTO: de door uw organisatie bepaalde maximale termijn tussen het uitvallen van uw IT-omgeving t.g.v. een systeemstoring en het weer beschikbaar komen van de (uitwijk-)omgeving.
RPO: (ook wel het in tijd uitgedrukt dataverlies): de door uw organisatie bepaalde maximale termijn tussen uw laatste back-up en het moment waarop uw IT-omgeving uitvalt waardoor de wijzigingen vanaf de laatste back-up niet meer teruggezet kunnen worden.