COIN als partner
Voor het garanderen van de continuïteit van de bereikbaarheid van het Contact Center Amsterdam (CCA) is COIN geselecteerd als partner. Uiteraard is daar een selectieprocedure aan voorafgegaan, waarbij COIN als meest solide partij uit de bus is gekomen. Daarbij bleek COIN te voldoen aan alle eigentijdse eisen die aan een het functioneren van een Contact Center kunnen worden gesteld.
Voorbereid op een calamiteit
Het besturen van een grote stad is feitelijk niet anders dan het besturen van een grote onderneming. Ook voor een gemeente is het noodzakelijk dat de business continuity gewaarborgd is. Daarom is in kaart gebracht hoe de gemeente zich kan voorbereiden op eventuele calamiteiten. Indien de gemeente Amsterdam te maken krijgt met een calamiteit bij het Contact Center, kunnen alle medewerkers binnen enkele uren doorgaan met hun werk op een nabij gelegen beveiligde uitwijklocatie van COIN.
Uitwijklocatie
De uitwijklocatie van COIN voldoet aan alle eisen ten aanzien van bereikbaarheid, reistijd, openingstijden, beschikbaarheid en IT-voorzieningen. Dijkhuis: ”Daarnaast testen we jaarlijks of alle IT en telefoonsystemen werken. Dat doen we met de medewerkers van het Contact Center die ter plaatse hun activiteiten uitvoeren zoals ze dat gewend zijn. De test evalueren we en waar nodig worden verbeteringen doorgevoerd.”
Geen overbodige luxe
Dat een uitwijklocatie van COIN geen overbodige luxe is, heeft gemeente Amsterdam al eens aan den lijve ondervonden. Door ernstige wateroverlast konden de medewerkers van het Contact Center hun werk niet doen vanaf de eigen werkplek. Het hele team kon binnen no time op de uitwijklocatie weer aan de slag. Dijkhuis: “Het resultaat was dat niemand iets heeft gemerkt van de calamiteit, waarmee gemeente Amsterdam haar streven om altijd bereikbaar te zijn, heeft waargemaakt.”