Met verstand van retail, betrokken professionals en een zeer efficiënte organisatie.
Op die manier maken wij dagelijks werk van onze missie om als professionele partner de klanten van onze klanten zorgeloos te laten genieten van door hen aangeschafte producten. Dus leveren wij hen overzichtelijke verzekeringsproducten en -diensten die altijd helemaal toegespitst zijn op de organisatie, de producten en de klanten van de partner. HFS combineert dit met deskundige ondersteuning bij zowel de front- als backoffice, desgewenst inclusief alle administratieve werkzaamheden.
Waarom Business Continuity en waarom COIN
HFS heeft door haar brede dienstenpakket uiteraard een kritische database omgeving die veelvuldig gebruikt wordt door onze klanten, veelal grote retailers. De noodzaak om bij onze bedrijfsprocessen absolute continuïteit te kunnen waarborgen, was in 2006 reden om serieus naar onze Business Continuiteit te gaan kijken. Door hun uitgebreide kennis, ruime ervaring op het gebied van Business Continuity en flexibele organisatie, kozen wij toen voor samenwerking met COIN. Zij konden daarbij ook voldoen aan onze wens om niet te ver van ons hoofdkantoor in Rotterdam over een uitwijklocatie te beschikken die snel bereikbaar zou zijn in geval van een calamiteit en ons op elk terrein zekerheid en perfectie biedt. Zonodig kunnen wij bovendien gebruikmaken van de andere COIN uitwijklocaties. De samenwerking maakt het ons mogelijk onze klanten in iedere situatie continuïteit te garanderen.
Onze uitwijk
Onze uitwijk werkplekken zijn ondergebracht in een prima kantoor met uitstekend meubilair en alle denkbare apparatuur. Worden wij onverhoopt met een calamiteit geconfronteerd, dan is alles meteen gereed en beschikbaar. Wij hebben er toegang tot onze data op servers op ons externe datacenter.
Er zijn VoIP telefoons en dankzij het COIN Telecom-by-Pass (TBP) systeem blijven onze medewerkers op de uitwijklocatie gewoon bereikbaar op onze eigen telefoonnummers. Daarnaast hebben wij zaken bij COIN opgeslagen die essentieel zijn om ons werk te kunnen continueren als wij vanwege een calamiteit niet meer op ons hoofdkantoor terecht zouden kunnen. Kortom, wij zijn op alles voorbereid. Jaarlijks voeren wij tests uit om er zeker van te zijn dat alle processen goed blijven functioneren en dat onze mensen gewend raken aan het werken op een alternatieve locatie. Tijdens een business test of operationele test voeren zij activiteiten uit op de uitwijklocatie alsof zij op ons hoofdkantoor werken. Dat verloopt uitstekend. De kennis en ervaring van COIN als partner geeft ons de overtuiging dat wij bij een echte calamiteit kunnen rekenen op een uitwijkoplossing die het vertrouwen heeft van onze directie en die onze klanten feitelijk niet laat merken dat de situatie bij ons ‘even’ iets anders is. Meer ‘peace of mind’ is nauwelijks denkbaar.’
I. Bruinenberg, ICT Manager, Harmony Financial Services www.harmony.nl