Eddie Vercauteren, IT Operations Manager bij Howden, vertelt over de samenwerking met COIN;
Wat is de belangrijkste reden voor Howden om een Business Continuity Plan (BCP) te hebben?
De belangrijkste reden om een BCP op te stellen is in de eerste plaats het waarborgen van onze bedrijfscontinuïteit. Daarnaast is er de SOX wetgeving, waar we door de overname door Colfax uit de V.S., aan moeten voldoen. Tevens dient het BCP jaarlijks te worden getest.
Wat zou de impact van een calamiteit zijn voor Howden zonder Business Continuity Plan?
Onze buitenlandse vestigingen zijn afhankelijk van de informatie die op de IT systemen in Nederland staat. Er vindt standaardisatie plaats op het gebied van ERP en financiële systemen en deze worden ook gebruikt op onze vestigingen in Australië, Dubai, Singapore en India. Door diverse overnames zijn we onderdeel geworden van een veel groter netwerk. De impact van een uitval in Nederland heeft invloed op de kritische processen van onze vestigingen overal in de wereld.
Wat zijn de belangrijkste reden om voor COIN te kiezen als Business Continuity Partner?
Naast het ontzorgen bij de back-up werkzaamheden en de aanvullende diensten op het gebied van Disaster Recovery waren de aanvullende mogelijkheden, zoals uitwijkservers, uitwijkwerkplekken en de Crisis Management Team ruimte die COIN kan bieden op de uitwijk locatie, mede bepalend voor onze keuze.
Waarom heeft Howden gekozen voor de COIN Back-up Service?
Howden maakte voorheen gebruik van een in-house IASO oplossing en we wilden het beheer hiervan graag outsourcen. We waren op zoek naar een partij die de IASO back-up software ondersteunde tot en met het restoren ervan op uitwijksystemen. Dit moest een partij zijn die de data gegarandeerd in Nederland opslaat en niet zomaar ‘ergens in een Cloud’. COIN voldoet aan deze criteria en heeft intensief samengewerkt met IASO m.b.t. het overzetten van onze data naar de storage in het COIN Datacenter. Dit betekende weinig impact bij een overgang naar een geoutsourcete IASO oplossing in de vorm van de COIN Back-up Service. Ook waren we op zoek naar een partij die de uitwijkwerkplekken kon aanbieden op een gunstig gelegen uitwijklocatie op veilige afstand van onze eigen locatie. Ook hierin kon COIN, doordat zij over meerdere uitwijklocaties verspreid over Nederland beschikt, prima voorzien.
Wat is Howden’s ervaring met COIN’s BCM benadering?
Onze ervaring met COIN is tot op heden prima. Natuurlijk waren er uitdagingen tijdens het hele project, maar die werden snel verholpen. De Disaster Recovery test en de restore testen zijn prima verlopen. Ook de communicatie met de mensen van COIN bij vragen of problemen verloopt goed.
Wat verwacht Howden van hun Business Continuity partner in geval van een calamiteit?
In geval van een calamiteit verwachten wij dat COIN meedenkt. Indien zich een Disaster & Recovery situatie voordoet dan spelen er vele zaken bij ons. Op dat moment is het prettig dat een partner als COIN je ontzorgt bij de restore van systemen en zo de druk wegneemt van onze IT afdeling. De IT afdeling kan zich dan bezighouden met de volgende fase in het recovery proces.
Wat voor feedback of aanbevelingen heeft Howden voor COIN?
Bij Howden werken we met een gemixte omgeving van VMware en Hyper-V. Steeds meer van onze systemen zullen overgaan naar Hyper-V omdat dit de standaard is waar Howden voor heeft gekozen. Ondersteuning van zowel Hyper-V als VMware zijn een pré om bij de COIN Back-up Service te blijven in de toekomst.
Voor meer informatie over Howden kunt u terecht op: www.howden.com