Fred Bloem (CFO/COO) en Rob Denekamp (ICT Operations Manager) leggen uit hoe Infomedics als intermediair tussen duizenden zorgaanbieders, circa 80 Nederlandse zorgverzekeraars en miljoenen patiënten onmogelijk uit de lucht kan zijn. Om de bedrijfscontinuïteit te waarborgen is een abonnement afgesloten met COIN. Bloem: “Bij een calamiteit zijn te allen tijde voor ons ingerichte werkplekken beschikbaar op de uitwijklocatie in Schiphol-Rijk. Daar kunnen onze mensen binnen 4 uur doorgaan met hun werk.”
Infomedics verwerkt maandelijks ruim één en een kwart miljoen declaraties. Bloem: “Een groot deel hiervan wordt door de zorgverzekeraars vergoed, maar er gaan nog altijd zo’n 6,5 miljoen nota’s naar de patiënt vanwege een eigen bijdrage of omdat de basisverzekering de geleverde zorg niet dekt. Het aantal zorgaanbieders dat gebruik maakt van onze diensten breidt momenteel snel uit. Dat komt door onze transparante werkwijze, onze zorg voor privacy en sociale en patiëntvriendelijke wijze van incasseren.”
Infomedics ‘leeft’ van stroom
Met 3500 zorgaanbieders, 8 miljoen patiënten en 80 zorgverzekeraars is Infomedics de verbindende partij. Bloem: “Wij ‘leven’ van stroom en moeten 24/7 aanspreekbaar zijn.” Over de samenwerking met COIN zegt Bloem: “Wij hebben meerdere partijen onder de loep genomen. Veel daarvan ‘doen het erbij’. COIN is gespecialiseerd in de opvang na een calamiteit. Wij hebben daar een fysieke verbinding met ons datacentrum wat ongekende mogelijkheden biedt. Er wordt door de mensen van COIN zeer flexibel meegedacht over relevante oplossingen en in geval van een daadwerkelijke calamiteit kunnen we in de uitwijklocatie zeer snel opschalen.”